Thursday, March 10, 2011

Lazy people makes the world go round

Selamat sejahtera la kepada semua, sudah lama saya tidak mengemaskini blog ini..

Merujuk kepada tajuk diatas, ala2 bahasa inggeris itu. tidakkah anda semuar terfikir, jika tiada orang malas di dunia ini, tidak akan terhasilnya segala peralatan moden yang canggih sepertimana yang ada sekarang..

Mari kita ambil satu contoh ini, hos/getah paip. sekiranya semua orang rajin didalam dunia ini, maka hos paip ini tidak akan tercipta. mungkin tempat penyiram air itu juga tidak dicipta. bayangkan sekali lagi, untuk menyiram bunga, jika semua orang rajin, pasu itu akan diangkat dikawasan paip air untuk disiram.

kemudian, timbul satu idea dari seseorang yg malas, iaitu mencipta tempat menyiram air itu.. lagi senang untuk beliau untuk mengangkat air ke pasu dari pasu itu ke air..

Kemudian lagi, seorang yang lagi malas muncul dgn idea. "nak angkat air tu berat, kan senang kalau air tu trus je g sana" lantas terciptalah getah/hos paip itu..

Selepas itu, muncul pula orang yg paling malas, dan fikir.. "malaslah nak angkat getah paip tu kesetiap pokok" dan lantas terciptalah water sprinkler yang keluar dari tanah tu..

Kesimpulannya, kita perlukan orang malas di dunia ini

HaHa..


2 comments:

Marissa Berliana said...

saye setuju yg arif !! the conclusion is semua org mls mmg bijak ..

i me said...

berfikir itu satu kerajinan